de servicii din domeniul gastronomiei. Cele mai profitabile afaceri în catering se fac din ocazii, aproximativ 60% din activităţile prestate de aceste firme fiind organizările de cocktailuri, de servicii din domeniul gastronomiei. Cele mai profitabile afaceri în catering se fac din ocazii, aproximativ 60% din activităţile prestate de aceste firme fiind organizările de cocktailuri, dineuri, petreceri de firmă sau deja cunoscutele "traininguri". Prânzul oferit de companii propriilor angajaţi prin intermediul cateringului ocupă doar 15% din businessul prestatorilor.
"Serviciile de catering au crescut de la an la an, mai ales prin intermediul marilor centre de afaceri - cel mai bun client. Putem spune că afacerea, pur şi simplu, a explodat în cinci ani", ne-a declarat Teofil Vultur, vicepreşedinte al Asociaţiei de Catering din România. Tot mai multe companii, dar şi persoane private apelează la aceste servicii pentru asigurarea unei mese calde angajaţilor ori pentru organizări de evenimente. Totuşi, "grosul" afacerii nu este dat de comenzile companiilor pentru servirea mesei de prânz. Banii se scot din recepţii, cocktailuri, conferinţe sau întâlniri de afaceri, ocazii care asigură nu mai puţin de 60% din activitatea prestatorilor de catering, explică Teofil Vultur. Din acest motiv, unele firme s-au specializat numai pentru asemenea ocazii, cum este cazul Privileg Catering din Bucureşti. "Recomandarea cântăreşte foarte mult în câştigarea unui contract de catering", ne-a declarat Anca Mitu, administratorul firmei bucureştene. Nu toate comenzile punctuale sunt însă de ordinul miilor de euro, aşa cum se întâmplă, de exemplu, cu petrecerile de Crăciun. "Dar bugetul unui eveniment poate fi şi numai de câteva sute de euro", explică Anca Mitu. Nu în ultimul rând, furnizarea meselor pentru elevii din tabere sau internate ocupă 25% din totalul pieţei, mai adaugă vicepreşedi