In martie 2006, Metrorex a atribuit sase contracte pentru executia unor lucrari pe diferite tronsoane ale Magistralei 4. Valoarea totala a celor sase contracte, din care s-au infruptat rand pe rand SC ACM 4 SA, SC Somet SA, SC Somet SA : Ataldi Italia, SC Tiab SA si SC Metroul depaseste 20 de milioane de euro.
Luand in considerare acest considerent este inexplicabil de ce conducerea Metrorex a gasit de cuviinta sa aplice procedura negocierii cu o singura sursa.
Astfel, la 10 martie 2006, societatii ACM 4 i se atribuie contractul in valoare de 4,9 miliarde de lei, prin procedura mentionata, pentru executia urmatoarelor lucrari: "Magistrala 4. Racord 2. Reabilitare urbana zona 1 Mai -PLS Pod Constanta, etapa II - 185m (PLS Bucegi - PLS Pod Constanta)". La 24 martie, lucrarile la "Magistrala 4.
Racord 1. Calea de rulare si sina a 3-a" sunt atribuite consortiului format din Somet SA si Ataldi S.p.a. Italia, in valoare totala de peste 11 miliarde de lei. Totodata, societatea bucuresteana Tiab beneficiaza, la 16 martie, de doua contracte cu Metroul, atribuite prin negociere cu o singura sursa.
Unul dintre acestea pentru executia lucrarilor la "Magistrala 4. Racord 1. Nicolae Grigorescu - Linia de Centura. Instalatii electrice", pentru care Tiab primeste 15 miliarde de lei. Al doilea contract, atribuit in aceeasi zi, pentru lucrari la instalatii sanitare si de ventilatie, depaseste 9 miliarde de lei.
Somet, societate care, asa cum am aratat, a castigat in tandem cu italienii de la Ataldi un contract in valoare de peste 11 miliarde de lei, mai incaseaza la 23 martie un "bacsis" de 230 milioane de lei.
Potul cel mare, in valoare de 410 miliarde de lei, il ia insa, la 24 februarie, Metroul SA pentru lucrari de proiectare si asistenta tehnica