(Foto: )
Grecii de la Efklidis AEGEK care se ocupa de drumul Cluj-Dej au sapat in aproape doi ani doar un sant, dar au cheltuit deja 2,5 milioane euro din valoarea totala de 16,2 milioane euro a contractului. Grecilor le-a mai fost anulat un contract de reabilitare de pe DN 1C, in valoare de aproape 27 milioane euro.
In toamna anului 2004, modernizarea drumului care leaga Ardealul de Moldova (DN 1C Cluj-Napoca - Dej si DN 17 Dej - Sadova) a fost adjudecata la licitatie de sapte firme: FCC Construccion (Spania), JV Efklidis - AEGEK (Grecia), Proodeftiki SA (Grecia), Wilheim Geiger + Max Bogl 4R7 JV (Germania), JV Roichman Bros (Shomron) Infrasturctures 1993 : ASHTROM International
Ltd. (Israel), Aktor SA (Grecia). Suma contractelor atribuite se ridica la peste 6.000 de miliarde lei vechi, adica 165 milioane euro, fonduri suportate, partial, de Banca Europeana de Investitii. Desi contractele au fost semnate acum un an si jumatate, mai ales pe sectorul Efklidis AEGEK, lucrarile sunt extrem de intarziate.
Astfel, pe portiunile DN 1C, Livada - Dej (23,528 km) si DN 17, Dej - limita judetului Cluj / Bistrita-Nasaud (6,5 km), zone unde lucreaza consortiul Efklidis -AEGEK, nu s-a realizat aproape nimic. Grecii au sapat un sant in comuna Livada si au "peticit" doua poduri la iesirea din Dej, in comuna Cuzdrioara.
In rest, nimic nicaieri. Spre deosebire de sectoarele grecesti, zona spaniolilor de la FCC Construccion, DN 1C Cluj - Livada (30 km), musteste de lucrari. In aceste conditii CNADNR este pe punctul de a retrage grecilor contractul, ceea ce nu ar fi o premiera pentru Efklidis.
CNADNR a decis sa rezilieze un contract semnat cu aceasta firma in 2004, pentru largirea DN 1 intre Aeroportul Baneasa si Pasajul Otopeni. Surse din cadrul Companiei au declarat