Artist complex, Gilbert Meyer este fondatorul Teatrului de marionete si obiecte animate Tohu-Bohu de la Strasbourg, Franta. S-a format ca actor-marionetist la prestigioasa Ecole Nationale Supérieure des Arts de la Marionnette din Charleville-Mézières, condusa multa vreme de compatrioata noastra, regizoarea Margareta Niculescu. Munca de creatie si cercetare artistica a lui Gilbert Meyer din ultimii zece ani are in centrul sau marioneta, masca, efigiile si obiectele animate.
In cautarea unei teatralitati a cotidianului, el exploreaza lumea miturilor fondatoare, lume pe care se sprijina creatiile sale. Artist angajat, Meyer utilizeaza arta papuseriei si ca instrument in lucrul cu persoane in dificultate.
Stimate domnule Gilbert Meyer, as incepe cu o intrebare legata de cel mai recent spectacol al dumneavoastra. V-as ruga sa ne vorbiti atit despre creatie in sine, cit si despre geneza sa.
Intr-un fel, istoria incepe inca din 2004, cind am participat la o intilnire intre autori dramatici si marionetisti, organizata la La Chartreuse – Centre National des Écritures du Spectacle, care, pe linga rezidentele pentru dramaturgi francezi sau traducatori, gazduieste si grupuri de creatori, veniti sa lucreze impreuna pe anumite proiecte punctuale.
Atunci l-am cunoscut pe dramaturgul Remy Chechetto. M-a urmarit cind minuiam, pentru ca adusesem o valiza cu diferite obiecte: un cap de papusa, o cutie de plastic, o spatula veche din lemn... In fine, obiecte de felul acesta, recuperate de la groapa de deseuri. Apoi a vrut sa scrie ceva pentru mine si mi-am zis ca ar fi interesant un text in raport cu universul obiectelor animate, dar si legat de gravurile unui artist plastic japonez, Mitsuo Shiraishi. M-am intrebat ce s-ar intimpla daca cineva ar adauga cuvinte in universul lui plastic. I-am vorbit lui Remy despre asta si ne-am hotarit sa colaboram