care au paritate, în raport cu moneda europeană, cuprinsă între 1,01 euro/litru şi 1,44 euro/ litru. Totuşi, raportat la salariul mediu, nivelul benzinei din ţara noastră este foarte ridicat, care au paritate, în raport cu moneda europeană, cuprinsă între 1,01 euro/litru şi 1,44 euro/ litru. Totuşi, raportat la salariul mediu, nivelul benzinei din ţara noastră este foarte ridicat, în condiţiile în care salariile europene sar bine de 500 de euro. Raportat la moneda europeană, litrul de benzină a ajuns la o paritate de 1,08 euro, trendul fiind în continuare unul ascendent.
Petrom, compania care deţine o cotă de piaţă majoritară, a anunţat la sfârşitul lunii aprilie majorarea preţurilor la pompă cu până la 700 de lei. În staţiile Petrom, un litru de benzină premium 95 fără plumb costă 34.500 de lei, iar cea Top premium 99 fără plumb este 37.500 de lei. Petrom este practic compania care dictează preţurile carburanţilor din piaţă, beneficiind de un contract de privatizare beton pentru austriecii de la OMV, dar defavorabil cetăţeanului român. "Prin încheierea acestui contract s-a adus un prejudiciu naţional, pentru că el este mizerabil, tarifele fiind la mâna celor de la Petrom", ne-a declarat Ion Tache, preşedintele Asociaţiei benzinarilor particulari.Preţurile record ale petrolului la nivel internaţional au fost adesea invocate de reprezentanţii companiilor petroliere, însă varianta nu este deloc una plauzibilă. Chiar dacă preţul petrolului a atins în această săptămână valoarea de 73 de dolari pe baril, iar perspectivele nu sunt deloc îmbucurătoare, efectele în piaţa românească ar trebui să se resimtă, în cel mai rău caz, în circa 45 de zile. La asta se adaugă şi faptul că 50% din total consumuri din ţara noastră este asigurat de producţia internă, Petrom fiind şi el unul dintre beneficiari, lucru care pune sub semnul întrebării modalitatea de calcul al tar