Microsoft s-a saturat sa priveasca de pe margine cum Google ia cea mai mare parte din miliardele de dolari investitte in publicitatea online, apeland in ultimele luni la mai multe tactici prin care sa stopeze suprematia Google. Intr-o concurenta acerba, cei doi giganti ai Internetului au atras de partea lor mai multe companii, cu AOL care a ales Google si Amazon care a renuntat la Google pentru Microsoft. Insa ultimele informatii aparute pe piata sunt cele mai surprinzatoare si �de impact� dintre toate tacticile adoptate in ultimile luni
Microsoft Corp. ar putea achizitiona o parte din Yahoo Inc., o factiune din conducerea celui mai mare producator de software din lume dorind cu ardoare preluarea unei cote din cel de al doilea motor de cautare din punct de vedere al utilizarii la nivel mondial, pentru a concura rivalul Google. Surse din interiorul Microsoft au declarat sub protectia anonimatului pentru publicatia Wall Street Journal, ca intre cele doua companii se poarta deja discutii in vederea incheierii unui parteneriat, formula cea mai agreeata fiind aceea de cumparare a unui procent din Yahoo de catre Microsoft.
Microsoft este fortata din toate partile sa faca aceasta miscare strategica. Pe de o parte Google ramane liderul incontestabil al pietei, atat ca total al cautarilor cat si ca venituri obtinute din publicitate, iar pe de alta parte proprii actionari ai Microsoft, sustinuti la cel mai inalt nivel de conducere, fac presiuni pentru ca Microsoft sa nu ramana in urma fata de Google.
Desi purtatorii de cuvant ai celor doua companii au refuzat sa comenteze posibilitatea unui parteneriat intre cele doua companii, fuziunea intalneste destui partizani in randul conducerilor. Steve Berkowitz, care va fi numit pe 8 mai in fruntea diviziei MSN, motorul de cautare al celor de la Microsoft, este un partizan al achizitiilor, negociand de-a lungul carie