- Frecventa daunelor in asigurari a crescut pe parcursul anului 2005 pana la 64%, nivel dublu fata de tarile europene
- Totusi, asiguratorii se bat doar pentru cota de piata, asa ca insista pe ofertele promotionale, in dauna profitului
- Conform CSA, in 2004, din cele 42 de societati de profil doar 28 au obtinut profit
- "Vad un an 2006 destul de sumbru", spune Cristian Constantinescu, directorul generalal Allianz-Tiriac
Frecventa daunelor in asigurari a crescut pe parcursul anului 2005 pana la 64%, nivel dublu fata de tarile europene. Comparativ cu anul 2002 nivelul daunei medii a crescut cu 53% pana la 850 de euro. Cu toate acestea o parte a companiilor de asigurari care activeaza in Romania abordeaza o politica bazata aproape exclusiv pe cota de piata. Ofertele promotionale sunt menite a atrage cat mai multi clienti ignorand intr-o masura semnificativa profitul.
In Romania piata asigurarilor este determinata de nivelul cotatiilor, a declarat ieri Cristian Constantinescu, directorul general al Allianz-Tiriac. In aceste conditii, mentinerea primelor la un nivel scazut ar putea afecta evolutia viitoare a companiilor. "Vad un an 2006 destul de sumbru", a mai spus Constantinescu. Conform raportului CSA aferent anului 2004, din cele 42 de societati de asigurare prezente in Romania doar 28 au obtinut profit.
Profitabilitatea, pe primul plan
Referindu-se la profitul care ar putea fi inregistrat in 2006, oficialul Allianz-Tiriac a apreciat ca raportarea unui nivel similar celui de anul trecut ar fi "o realizare excelenta". Allianz-Tiriac estimeaza pentru acest an un volum al primelor brute subscrise pe segmentul asigurarilor generale in crestere cu circa 20% in lei fata de nivelul de 802 milioane de lei inregistrat in 2005. Compania a raportat pentru anul trecut un profit net