(Foto: )
Spatiu insuficient
Zeci de mii de dosare depozitate intr-un pod al unei cladiri subrede. Asa arata arhiva Inspectoratului Teritorial de Munca Prahova (ITM), documentele oficiale fiind imprastiate si pe coridoare sau in subsolul sediului Departamentului Securitate si Sanatate in Munca, vechi de 100 de ani.
Nici functionarii nu sint mutumiti, plingindu-se de conditiile improprii in care sint obligati sa lucreze. In plus, ITM mai are un spatiu inchiriat in centrul Ploiestiului, dar nici acesta nu este indeajuns sa depoziteze tonele de dosare. "In prezent, avem un spatiu disponibil de aproximativ 1500 mp preluat de la o banca comerciala din Ploiesti.
Aici vrem sa depozitam arhiva activa, in momentul in care va trebui sa eliberam cladirea in care functionam. Insa pentru o astfel de amenajare ne trebuie foarte multi bani", sustine inspectorul sef al ITM, Medeea Andronescu.
13 angajati pentru 8 km de arhiva
De la inceputul anului pina in prezent, la Directia Arhivelor Judetene Prahova au fost inregistrate 1200 de cereri, un numar dublu fata de perioada similara a anului trecut. Cele mai multe dintre acestea vizeaza procesul de recalculare a pensiilor, aproximativ 60% si legile proprietatii.
Desi reforma sistemului de pensii trebuia sa fie incheiata la inceputul acestui an, fenomenul da in continuare batai de cap functionarilor de la Arhive. Exista foarte multe cazuri in care actele necesare intocmirii dosarelor sint dificil de gasit sau pur si simplu s-au pierdut.
Intreprinderi care au activat inainte de 1989 si ulterior s-au desfiintat, iar odata cu ele s-au evaporat si statele de plata, documentele legate de vechimea in munca a angajatilor, sporuri, etc.. Aceeasi situatie e valabila si pentru soc