Cu o experienta de peste cinci ani pe piata romaneasca a recrutarii online, eJobs, Bestjobs si Myjob au cunoscut in 2005 o puternica ascensiune, pe fondul cresterii utilizarii Internetului. Din aceasta cauza, valoarea pietei a atins, anul trecut, aproape 2 milioane de euro. Prognozele pentru acest an sunt si mai optimiste. Astfel, pentru ca din ce in ce mai mai multe companii folosesc aceste site-uri pentru recrutare, jucatorii estimeaza o dublare a pietei, pana la un total de 4 milioane de euro.
In acest moment eJobs este cel mai vizitat site de profil, cu un numar de 1,2 milioane de vizitatori in fiecare luna, asa cum reiese din statisticile serviciului de monitorizare a activitatii online, trafic.ro.
Recent, compania a ajuns la nivelul de 600.000 de CV-uri inregistrate si detine 40% din incasarile pietei de recrutare. Potrivit lui Liviu Dumitrascu, CEO la eJobs, cele mai cautate domenii sunt vanzarile, IT - soft si hardware, ingineria, logistica si achizitiile. De fapt, lucrurile nu s-au schimbat radical fata de anii trecuti, cand aceleasi domenii s-au clasat in topul celor mai cautate slujbe.
Cu toate ca pana acum pozitiile de middle si top management au fost cele mai dorite, anul acesta site-urile de recrutare au inceput sa posteze un numar mai mare de locuri de munca pentru persoane necalificate.
"O tendinta a acestui an pe piata recrutarii online este cautarea de angajati pentru posturi necalificate, spune Dumitrascu, asa ca, daca anul trecut companiile aveau un numar redus de astfel de oferte, in 2006 ele vor ajunge la 15-20% din totalul celor postate pe eJobs".
O alta tendinta a acestui an, mai spune Dumitrascu, este cresterea numarului de locuri de munca destinate provinciei. Astfel, daca Bucurestiul detinea pana acum aproape 50% din numarul total de oferte, recrutarea pentru celelalte regiuni ale tarii se face acum mai verti