Vinzarile vor ajunge in curind la un miliard de euro, dar producatorii locali, multi la numar, nu se inghesuie sa-si promoveze marfa.
Piata romaneasca a lactatelor este una din ce in ce mai diversa, fiind dominata de companii care au inceput sa inteleaga ca nu doar calitatea produselor, ci si inovatia de ambalaj, investitiile in strategia de branding si in imagine, prin actiuni de marketing, campanii publicitare, asigura succesul de vinzare a produselor.
Printre marii jucatori care activeaza pe aceasta piata se numara Danone, Dorna Lactate, Friesland Romania, Covalact (aflat in parteneriat cu Campina), Hochland si Albalact.
Pe segmentul lactatelor proaspete (iaurturi, sana, lapte pasteurizat) concureaza Danone (iaurturile Danone si noul Lapte Proaspat Danone), Albalact (iaurturile Zuzu si laptele proaspat Zuzu) si Campina (iaurturile Campina). Hochland este concentrata pe brinzeturi procesate, unde concureaza strins cu Dorna Lactate.
Disputa pe mai multe categorii
Dorna si Friesland sint singurii jucatori care isi disputa in acelasi timp mai multe categorii de produse: lapte de consum, brinzeturi si lactate proaspete. Pe segmentul UHT, Dorna Lactate si Friesland sint concurate de Albalact.
Unii dintre marii jucatori au abordat cu succes nu doar categoria lactate proaspete, ci au mers pe lansari de subcategorii si extensii de produse. Astfel, piata produselor lactate s-a dezvoltat si specializat foarte mult in ultimii ani, consumatorii fiind tot mai sofisticati si tot mai preocupati de sanatatea lor si a familiei lor.
Inovatia de brand
Daca asteptarile consumatorilor au fost satisfacute prin apelul la inovatii, si daca obiceiurile lor au fost educate sau schimbate, se vede doar in vinzari si in cifra de afaceri a marilor producatori. Estimarile specialistilor sint optimiste: p