Un raport al organizaţiei de mediu Eco Europa atrage atenţia autorităţilor asupra "valorilor înfricoşătoare ale emisiilor carbogazoase cancerigene, deosebit de nocive pentru populaţie". Cei
Un raport al organizaţiei de mediu Eco Europa atrage atenţia autorităţilor asupra "valorilor înfricoşătoare ale emisiilor carbogazoase cancerigene, deosebit de nocive pentru populaţie". Cei mai afectaţi sunt conducătorii auto şi pasagerii acestora, "gazaţi" cu toxine în propriile maşini. Conform studiilor Eco Europa, automobiliştii preiau aerul extrem de poluat, atmosfera din interiorul maşinii fiind formată în majoritate din gazele toxice provenite din ţevile de eşapament ale autoturismelor din faţă.
Poluarea fonică, dublă faţă de limita admisă
Preşedintele Eco Europa, Dragoş Stan, a făcut referire şi la măsurile ce trebuie adoptate pentru ameliorarea poluării fonice, care a depăşit cu mult valorile maxime admise (aproape 100 de decibeli, faţă de 50 decibeli "fireşti") mai ales pe arterele cu trafic intens din Capitală. Mai mult, din cauza poluării cu oxizi şi metale grele, în Bucureşti, aproximativ 50% din precipitaţii au luat forma ploilor acide, în timp ce stratul de ozon este "practic inexistent". "Este de înţeles de ce rata mortalităţii este în continuă creştere", a mai spus Dragoş Stan. El a criticat autorităţile pentru lipsa de interes, arătând că, cel puţin în privinţa noxelor auto, "în Uniunea Europeană, benzina cu plumb a fost interzisă de 10 ani".
Agenţia pentru Protecţia Mediului: afirmaţii "aberante"
În replică, Agenţia pentru Protecţia Mediului a catalogat concluziile raportului Eco Europa drept "aberante" şi a asigurat cetăţenii că situaţia, "nu chiar atât de gravă", este ţinută sub control. "Sunt, într-adevăr, probleme majore cu noxele auto şi praful...", a recunoscut Gabriel Ciuiu, reprezentantul Agenţiei pentru Pr