In anul 2006 vor fi ianugurati in total 53 kilometri de autostrada care au fost realizati in ultimii doi ani. Tronsonul Drajna-Fetesti (36 km) va fi dat in folosinta la sfarsitul lunii iunie doar pe un fir, in timp ce portiunea Fetesti-Cernavoda (17 km) a fost deja inaugurata la inceputul primaverii - tot pe un fir - urmand sa se dea drumul celorlalte doua benzi in luna august.
Autoritatile sustin ca, in acesti doi ani, timp in care lucrarile au inaintat cu greu, principala lor preocupare a fost obtinerea fondurilor pentru finantare. La asta s-au adaugat, ca de obicei, si altele: inundatiile, reabilitarea unor drumuri nationale, precum si carpirea autostrazii Bucuresti-Pitesti, care debuteaza si in acest an cu 23 de kilometri.
O noutate este insa repunerea in discutie a mult-discutatei portiuni Bucuresti-Brasov, reevaluata la 1,5 miliarde de euro.
Coridorul IV. Considerat prioritatea numarul unu de catre oficialii romani, Coridorul IV ar putea fi gata in 2011. Pana la sfarsitul acestui an, oficialii spera sa obtina toti banii necesari construirii principalului traseu care va lega Romania de Europa. Pentru cei peste 700 de kilometri care mai trebuie construiti, guvernul mai are nevoie de aproape 4 miliarde de euro.
"In perioada 2007-2008 se va construi masiv, astfel ca primele tronsoane vor fi gata incepand cu 2009", a afirmat ministrul transporturilor, Gheorghe Dobre.
Bucuresti-Pitesti
Asa cum deja ne-am obisnuit, A1 intra anul acesta din nou in reparatii. Licitatia pentru efectuarea lucrarilor va avea loc in aproximativ o luna, lucrarile fiind estimate la 35 de milioane de euro. Portiunile ce urmeaza a fi reabilitate sunt intre kilometrul 23 si 46, pe sensul Bucuresti-Pitesti, si pe celalalt sens, intre kilometri 43-37 si 29-23.
Bucuresti-Constanta. Vedetele autostrazilor guvernamental