Yahoo Inc. a anuntat ca va efectua un upgrade sistemului sau de pozitionare a reclamelor pe Internet, imbunatatire care se spera ca va face din motorul de cautare un adversar redutabil pentru Google, liderul pietei atat in ceea ce priveste numarul de cautari cat si in ceea ce priveste veniturile din publicitatea online
Compania media online a mai anuntat ca noua platforma va directiona integral toate reclamele intermediate de Yahoo incepand din al III-lea trimestru al acestui an, in acest moment urmarindu-se doar atragerea advertiserilor catre folosirea acestui nou sistem. Potrivit oficialilor Yahoo, citati de NBC, acest nou sistem va permite adevertiserilor tintirea mai buna a posibililor consumatori, prin plasarea contextuala a unei reclame, in functie de temenii introdusi in campul de cautare.
Aditional tintirii consumatorilor in functie de cuvintele cheie cautate, sistemul Yahoo de plasare a publicitatii va folosi si alte criterii, precum cele demografice sau geografice � spre exemplu Yahoo va face distinctia dintre denumirile geografice identice din regiuni diferite de pe Glob, plasand publicitatea in functie de aceste diferente. De asemenea, cumparatorii de spatii publicitare vor putea sa calculeze din start costul atragerii unui consumator prin intemediul Yahoo, observand de asemenea in timp real ce rata de click are bannerul afisat pentru a putea face modificarile necesare cat mai repede cu putinta.
Google impotriva tuturor
Analistii considera aceasta imbunatatire drept cea mai importanta mutare a Yahoo in acest an, cel de al doilea motor de cautare din lume beneficiand in acest moment de aceeasi tehnologie folosita de Google. Upgrade-ul anuntat de Yahoo era asteptat in industrie, actuala platforma, intitulata Overture Systems, functionand din 1998, la vremea sa reprezentand o revolutie in domeniu. Insa, intre timp, Google a inovat, a