Un roman si un belgian controleaza peste o treime din productia nationala de bere. Edwin Botterman, presedinte si CEO Brau Union, si Mihai Ghyka, director general Interbrew Romania, explica revistei Capital cum abordeaza doua multinationale piata romaneasca de bere. Origini diferite, firi diferite, insa acelasi mod de gandire. Sa aiba oare si acelasi mod de abordare a businessului? Amandoi sunt reticenti in a vorbi in detaliu despre strategiile companiilor pe care le conduc, insa faptul
Un roman si un belgian controleaza peste o treime din productia nationala de bere. Edwin Botterman, presedinte si CEO Brau Union, si Mihai Ghyka, director general Interbrew Romania, explica revistei Capital cum abordeaza doua multinationale piata romaneasca de bere.
Origini diferite, firi diferite, insa acelasi mod de gandire. Sa aiba oare si acelasi mod de abordare a businessului? Amandoi sunt reticenti in a vorbi in detaliu despre strategiile companiilor pe care le conduc, insa faptul ca sunt lideri de piata (Interbrew in ceea ce priveste valoarea vanzarilor si Brau Union, la volum, conform datelor MEMRB) dovedeste ca au in mana o carte castigatoare. si mai multe lucruri in comun decat si-ar imagina multi dintre partenerii lor de afaceri.
Intai de toate, nici unul dintre ei nu se sperie de competitie. Botterman spune ca o vara ploioasa si inundatiile il sperie mai tare decat l-ar putea speria competitorii. Pe Ghyka insa nici ploaia nu-l face sa tremure. “Daca ma sperie ceva, atunci este lipsa de previzibilitate a cadrului legislativ. Se pot intampla multe lucruri care sa schimbe fata afacerii. Am invatat sa prevedem ploile si cum sa ne comportam intr-un climat mai bicisnic, iar competitia face parte din joc, e ceea ce ne stimuleaza”, explica el.
Care sunt regulile dupa