celor care lucrează la negru, generând, astfel, un dumping pe piaţa muncii din port.Întreruperea lucrului va provoca pierderi de ordinul milioanelor de euro zilnic operatorilor şi armatorilor celor care lucrează la negru, generând, astfel, un dumping pe piaţa muncii din port.
Întreruperea lucrului va provoca pierderi de ordinul milioanelor de euro zilnic operatorilor şi armatorilor portuari, ce vor fi dublate de prejudiciile aduse procesului de import şi export al României. Impactul declanşării unei astfel de acţiuni va fi resimţit acut, având în vedere că cea mai mare parte a comerţului exterior se derulează cu preponderenţă prin Portul Constanţa. "Este greu de apreciat cuantumul pierderilor în acest moment, însă este clar că ele vor fi uriaşe", ne-a declarat preşedintele Camerei de Comerţ şi Industrie a judeţului Constanţa, Mihai Daraban.
40-50 de nave sunt operate zilnic
Stoparea activităţii de încărcare-descărcare din port va aduce pierderi şi la nivelul agenţilor economici care îşi derulează marfa prin port. Potrivit directorului general al Combinatului chimic Amonil Slobozia, Victor Dobrescu, o astfel de grevă poate provoca pierderi de câteva sute de milioane de lei vechi companiei, pe fondul întârzierilor care vor apărea în livrarea mărfurilor. "Anul trecut, când a avut loc o acţiune similară, am înregistrat pierderi de circa un miliard de lei vechi", a precizat Dobrescu. Potrivit reprezentantului operatorului portuar Chimpex Constanţa, Florin Coman, zilnic sunt operate 40-50 de vapoare, valoarea mărfurilor procesate pentru o singură societate putând ajunge şi la două miliarde de lei vechi. "Zilnic se procesează mărfuri pentru circa 30 de societăţi. Este greu, însă, de dat chiar şi o cifră estimativă atâta vreme cât nu ştim valoarea contractelor încheiate de respectivii agenţi economici", ne-a declarat Coman.
O ult