Ora 5 si 50 de minute. Trenul personal 2081 pleaca din statia Craiova, cu destinatia Târgu Jiu. La ora 6 si 18 minute, trenul ajunge in Cotofeni, opreste, urca supracontrolul, iar fata conductorului se crispeaza. Trenul pleaca din statie, iar seful de tren, in loc sa fie la una din usi confirmând impiegatului ca poate da liber garniturii, sta asezat comod pe o bancheta, in unul dintre compartimente. Incepe controlul. „Prezentati biletele pentru control“, spune seful de tren. „Pai, nu avem, ca am urcat din Triaj si nu am mai apucat sa ne luam bilete“, spune unul dintre blatisti. „Unde mergeti? La Filiasi? Sefule, taie aici doua, de 65 de mii“, spune unul dintre inspectori. La clasa I, cu bilet de a II-a Vagonul urmator. „Biletul dumneavostra“, spune inspectorul. „I-am dat 18 mii fetei si a zis ca se intoarce si imi da bilet, da' nu s-a mai intors“, spune timorata femeia. „Unde ati urcat?“. „La Sere si merg la Filiasi“. „Va costa 40 de mii“. Echipa de control merge mai departe, un vagon de clasa I, plin. Oamenii au bilete, dar compartimentul aproape ca se goleste; mai bine de jumatate aveau, de fapt, bilete de clasa a II-a. Pe hol, un baiat prezinta abonamentul la control. „Si buletinul, va rog“, spune inspectorul. Abonamentul nu-i apartine celui din buletin, Viorel Nica. „Asta este, dumneavoastra achitati contravaloarea biletului, la pretul din tren, si i-ati facut rau si prietenului, pentru ca abonamentul se retine“. Controlul se incheie. Conductorilor li se iau declaratii; au, fiecare, câte doua persoane gasite fara bilet. „In urma controlului, daca sunt gasite nereguli, fiecarui conductor i se face un dosar, care se finalizeaza in doua-trei zile. In functie de gravitate faptelor constatate se stabileste sanctiunea“, a spus Catalin Mocanu, seful Serviciului Control Trenuri, din cadrul Regionalei CFR Craiova. Sotie de ceferist, fara tichet Echipa de control, formata