•Reprezentantii SNCFR au declarat ca, in aceste conditii, vor apela la Regionala Marfa, de unde vor inchiria locomotivele de care au nevoie pentru a-si desfasura activitatea
Din cauza restantelor la bugetul de stat, Regionala Infrastructura a CFR a ramas fara locomotive, acestea fiind sechestrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala si duse la Bucuresti. Societatea Nationala a Cailor Ferate Romane (SNCFR) Regionala Iasi, in speta Regionalele CFR Calatori, CFR Marfa si CFR Infrastructura au beneficiat de amanarea pana la data de 31 decembrie 2006 a datoriilor catre Directia Generala a Finantelor Publice Judetene (DGJP) Iasi. Acest lucru a fost facut in scopul scutirii la plata a obligatiunilor fiscale in numar de 1.330 de miliarde lei (133 miliarde RON). Conditia a fost ca aceste unitati sa achite lunar obligatiile fiscale curente. Regionala Iasi a fost prinsa in aceeasi reglementare legislativa ca si SC CET Iasi SA, dar care nu are datorii la bugetul consolidat al statului. Conditia de baza, aceea a platii lunare a datoriilor curente, a fost incalcata de Regionala CFR, motiv pentru care Agentia Nationala de Administrare Fiscala a decis blocarea initiala a conturilor si apoi punerea sub sechestru a bunurilor aflate in patrimoniul SNCFR, Regionala Infrastructura Iasi.
Doua locomotive functionale
Ca urmare, Regionala Infrastructura Iasi a mai ramas cu doar doua locomotive pe care le poate folosi, din care una se afla pusa sub sechestru, dar nu au sosit hartiile oficiale care sa interzica folosirea ei. Conform reprezentantilor SNCFR, sechestrul asupra vagoanelor si locomotivelor a fost pus in doua etape. Astfel, prima data, ANAF a pus sechestru pe 13 locomotive si 4 vagoane de calatori, iar a doua oara pe alte 9 locomotive si trei pluguri de zapada. Interesant este faptul ca, din cele 22 de locomotive sechestrate, num