•Desi Regia de Transport Public are dificultati financiare, sefii unitatii de transport cred ca, in principiu, pot achita ratele lunare, care depasesc 28 de mii Euro, fara sa mai apeleze la fondurile primariei, ce garanteaza contractul •Totusi, sefii Regiei nu sunt siguri ca pot plati ratele
Incepand cu aceasta luna, Regia Autonoma de Transport Public Iasi (RATP) va incepe sa plateasca ratele pentru cele 50 de autobuze MAZ achizitionate. Desi reprezentantii RATP se feresc sa dea un raspuns clar in ceea ce priveste capacitatea Regiei de a suporta aceasta cheltuiala, cel putin pe hartie calculele arata ca unitatea poate suporta platile. "In principiu, nu este o presiune asa de mare in ceea ce priveste plata acestei prime rate. Daca ar fi fost respectat planul de transport ce a fost aprobat initial, atunci Regia ar fi putut suporta aceasta cheltuiala. Insa, in conditiile actuale nu ma pot pronunta daca Regia are sau nu bani. Se va face o analiza si in functie de rezultate vom vedea daca vom avea de unde sa platim aceste rate", a declarat Cristian Stoica, directorul tehnic din cadrul RATP. Pentru inceput, vor fi platite ratele pentru primul esalon de autobuze MAZ sosite, respectiv zece mijloace de transport. In total, este vorba de 28 mii Euro. Garantul contractului pentru cele 50 de autobuze MAZ este municipalitatea, care, in cazul in care RATP nu-si achita ratele, este buna de plata.
Calcule pe hartie
Numai pe luna martie, Regia de Transport a inregistrat venituri de 27 miliarde lei (2,7 milioane RON). Din acesti bani, aproape 7 miliarde lei (700 mii RON) reprezinta subventia primita de la municipalitate. Din acest total de 27 de miliarde, RATP a platit salariile, in suma de aproape 10 miliarde lei (1 milion RON), contributiile catre bugetele publice, de 3 miliarde lei (300 mii RON), energia electrica 4 miliarde, combustibil