(Foto: )
Arta baimareana, cea realizata de-a lungul timpului de artisti cu drag de culoare si iubire de penel, nu poate fi inscrisa unor interese etnice sau politice. Baimarean fiind, urasc orice segregatie care imi impune sa admir un pictor si sa-l „desfiintez" pe un altul, pe criterii etnice. Acestea fiind zise...
Exista indivizi care se tariie si latra fara sa muste. Un astfel de individ este Hitter Ferecz care se produce (intr-o publicatie de limba maghiara) si afirma lucruri neadevarate. Pentru ca spatiul nu ne permite sa combatem o astfel de anomalie, o sa incercam sa rezumam fenomenul. „Experimentul" expozitiei de la Szentendre este arhicunoscut.
Am scris despre ceea ce am crezut si consideram ca a fost o anomalie culturala, despre acest lucru s-a pronuntat si criticul Tiberiu Alexa, cu siguranta autoritatea suprema in ceea ce priveste „Scoala de pictura baimareana". Numai ca un rebut al scriiturii baimarene, respectiv Hitter Ferencz, ne da lectii despre... Fircalitorul Ferencz...
Albumul de arta editat cu prilejul controversatei expozitiei de la Szentendre are o prefata semnata de Jeno Muradin.
Individul care rateaza o litera pentru a fi un personaj celebru, Hitter, zice ca in presa locala (lucru care ne deranjeaza, pentru ca „presa locala" din textul respectivului este GAZETA de Maramures) au vazut lumina tiparului extrem de multe critici si adversitati exprimate ca pareri de specialisti sau fircalituri de presa rau intentionate.
Pot sa am o parere? Parerile de critici au fost exprimate, de-a lungul timpului, de cel care, ii place lui Jeno sau nu, este cel mai mare specialist in ceea ce inseamna istoria artei baimarene, Tiberiu Alexa. Iar cat priveste „fircaliturile de presa", mi le asum! Nu inteleg de ce Feren