- Economic - nr. 91 / 11 Mai, 2006 Din motive foarte bine cunoscute - mai ales ca urmare a privatizarii capacitatilor sub si supraterane de extractie si prelucrare a zacamintelor autohtone -, romanul a ajuns sa aiba preturi apropiate sau chiar mai mari la carburanti comparativ cu tari precum Ungaria, Polonia, Slovacia, Cehia sau Elvetia - care au paritate, in raport cu moneda europeana, cuprinsa intre 1,01 euro/litru si 1,44 euro/litru. Totusi, raportat la nivelul salariului mediu, pretul benzinei din tara noastra este foarte ridicat, in conditiile in care salariile europene sar bine de 500 de euro. Raportat la moneda europeana, litrul de benzina a ajuns la o paritate de 1,08 euro, trendul fiind in continuare unul ascendent. Potrivit calendarului de scumpiri negociat cu UE, majorarea pretului la benzina va continua si in acest an cu alte doua runde. Prima va intra in vigoare chiar la 1 iulie a.c. Acciza la benzina cu plumb va ajunge la 395 de euro/tona, cat este in prezent. A doua etapa de crestere se va concretiza la inceputul anului viitor, acciza, fiind fixata la 421,19 euro/1.000 de litri. Bucurie pentru companiile petroliere care vor putea astfel sa opereze nestingherite noi scumpiri ale carburantilor, de data asta justificate chiar de deciziile oficialitatilor statului. Scrisori de atentionare privind RCA! Dupa cum declara Consiliul de Supraveghere a Asigurarilor, in perioada urmatoare circa 1,3 milioane de romani, proprietari de autovehicule, vor primi scrisori de atentionare pentru rezolvarea situatiei asigurarii RCA. Prima scrisoare este doar de atentionare, iar proprietarul are trei luni sa reglementeze situatia. Dupa trei luni de la primirea acestei prime scrisori de atentionare urmeaza o a doua scrisoare, pentru suspendarea inmatricularii. "Consecinta neasigurarii RCA e suspendarea inmatricularii, dupa suspendare, conform ordonantei care reglemente