Sectorul întreprinderilor mici şi mijlocii continuă să crească. Curtat mai recent şi de bănci, micul întreprinzător şi-a mai ostoit setea de bani de la instituţiile de microfinanţare. Sectorul întreprinderilor mici şi mijlocii continuă să crească. Curtat mai recent şi de bănci, micul întreprinzător şi-a mai ostoit setea de bani de la instituţiile de microfinanţare. Chiar dacă dobânzile sunt mai mari, banii vin şi cu consultanţa asociată. În plus, microfinanţatorii nu cer altceva decât o declaraţie pe proprie răspundere. Monica Mişca, director de comunicare la CHF România, consideră că organismele de microfinanţare au creat firmelor un istoric de creditare, cu care acestea se pot duce acum la bănci. "Dacă practica curentă era ca un patron să ia un credit pe persoană fizică şi să-l folosească pentru firmă, un credit de la un organism de microfinanţare şi-l poate trece pe costuri, constituind astfel istoricul de creditare al firmei".
Prea mici ca să fie interesante pentru bănci
Pentru bănci, o firmă poate să nu fie suficient de mare ca să fie interesantă. Sectorul bancar în România spun specialiştii din piaţa de microfinanţare - se adresează în general afacerilor care au nevoie de resurse financiare de peste 20.000 de dolari. Mulţi dintre clienţii instituţiilor de microfinanţare vor credite între 5 şi 10.000 de dolari. Este mai greu pentru ei să convingă o bancă să analizeze un credit şi o afacere pentru o sumă atât de mică.
Instituţiile de microfinanţare, la supraveghere la BNR
Valoarea creditelor acordate de organismele de microfinanţare în România depăşeşte 55 de milioane de dolari. Creşterile au fost de peste 50% pe an, de la 23,2 milioane dolari în 2003, la 36,5 milioane dolari în 2004. Operatorii din piaţa de microfinanţare spun că potenţialul pieţei este cel puţin de 10 ori mai mare, situându-se între 500 de milioane