Dupa mai bine de doi ani de la liberalizarea deplina a pietei comunicatiilor, cei mai importanti jucatori din telefonie ataca puternic zona serviciilor de tip roaming, detinuta acum de cei doi mari operatori mobili, Vodafone si Orange, dar pe care incearca sa isi gaseasca locul si noul intrat - Cosmote.
Roamingul reprezinta un serviciu aparte atat pentru utilizatori, cat si pentru jucatorii din piata. Buzunarele sau conturile primilor inca mai sufera in momentul in care telefoanele mobile parasesc tara. In schimb, acest serviciu reprezinta o sursa de venit extrem de importanta pentru operatorii de telefonie mobila.
Sarbatorile de iarna si perioada concediilor de vara constituie in fiecare an pentru operatori momentele potrivite de a atrage sau fideliza consumatorii. Astfel, si in acest an, companiile romanesti de telefonie maresc pasul in promovarea propriilor servicii. Mai mult, segmentul clientilor care calatoresc si care are au nevoie sa comunice cind sunt in afara Romaniei este mult mai larg: oamenii de business raman o "tinta" predilecta a acestui serviciu.
Imediat dupa numirea in functia de CEO Connex-Vodafone, Lliliana Solomon a fixat ca principal obiectiv ieftinirea roamingului, acest serviciu avand puterea de a deveni o miza importanta pentru indeplinirea principalului obiectiv al proaspatului operator: revenirea pe primul loc. De asemenea, Orange, numarul unu de pe piata autohtona, a anuntat in urma cu o luna reducerea costurilor pentru convorbirile in roaming. Cosmote urmeaza o directie logica si se dezolta in functie de mersul pietei. Astfel, grecii isi propun sa faca comunicarea mobila accesibila tuturor clientilor sai oriunde in lume prin oferirea unei acoperiri mondiale de calitate superioara, atat pentru abonatii Cosmote, cat si pentru utilizatorii cartelei.
Mobilitatea, capacitatea utilizatorului de a comunica oriunde s-ar afl