sursa: Automarket
Un inventator englez a gasit solutia decongestionarii soselelor supraaglomerate. Peter Coates Smith a dezvoltat o idee conform careia pneurile uzate ale masinilor pot fi reciclate si utilizate la "imbracarea" sinelor nefunctionale de cale ferata, astfel incat acestea sa devina mici autostrazi cu o singura banda.
Coates Smith, presedinte al unei companii care se ocupa de cauciucarea diferitelor materiale de uz casnic, afirma ca noua "autostrada" va da ocazia autoturismelor si motocicletelor sa ruleze cu maxim 90 de km/h.
"Este mai rapid si mai ieftin de montat decat asfaltul. In plus, aceasta suprafata este mult mai silentioasa. Nu se gaureste si toate placile stricate pot fi inlocuite cu cea mai mare usurinta", afirma inventatorul britanic.
Primii care au sesizat oportunitatea de a utiliza suprafete pana acum inaccesibile sun cei de la Peugeot, care si-au instalat o "pista de incercare" cu lungimea de 300 de metri la un centru de testare din Marea Britanie.
Pentru fiecare kilometru de pista sunt utilizate circa 250.000 de pneuri uzate, costul constructiei acestuia fiind de 2.2 milioane euro, unul foarte mic in comparatie cu cele 30 de milioane de euro necesare realizarii unui kilometru de autostrada moderna. sursa: Automarket
Un inventator englez a gasit solutia decongestionarii soselelor supraaglomerate. Peter Coates Smith a dezvoltat o idee conform careia pneurile uzate ale masinilor pot fi reciclate si utilizate la "imbracarea" sinelor nefunctionale de cale ferata, astfel incat acestea sa devina mici autostrazi cu o singura banda.
Coates Smith, presedinte al unei companii care se ocupa de cauciucarea diferitelor materiale de uz casnic, afirma ca noua "autostrada" va da ocazia autoturismelor si motocicletelor sa ruleze cu maxim 90 de km/h.
"Este mai rapid si mai ieftin de