Venituri de miliarde de dolari anual si un gigant al industriei care absoarbe aproape toate veniturile: Apple Computer Inc. Compania americana obtine venituri frumoase din afacerea cu melodii stocate in format digital, neavand practic concurent pe piata, numai ca la orizont apare o amenintare: o alianta intre cel mai popular post TV din industrie si cea mai mare companie IT din lume
MTV si Microsoft au incheiat un acord in urma caruia vor lansa un serviciu de cumparare a melodiilor in format digital, informeaza Macworld Daily News. Software-ul muzical, care se va numi Urge, va fi lansat pe 17 mai si va reprezenta un concurent serios pentru serviciul iTunes al celor de la Apple. Mai mult decat atat, Urge va fi inclus in viitoarea versiune de Windows Media Player, care va putea fi descarcat de toti utilizatorii soft-ului Microsoft.
Serviciul va fi foarte competitiv comparativ cu magazinul virtual iTunes, preturile melodiilor fiind identic (0,99 dolari), in plus Urge oferind posibilitatea descarcarii unor albume intregi pentru 9,95 dolari respectiv 14,95 dolari. Potrivit oficialilor celor doua companii, software-ul va porni la drum cu un bagaj initial de doua milioane de melodii, multe dintre ele hituri prezente si pe MTV. De asemenea, in viitor vor putea fi descarcate si programe ale postului de televiziune, numarul total al pieselor stocate si oferite spre vanzare fiind aproximativ egal cu cel oferit de Apple in cadrul iTunes.
Apple, atacat pe doua fronturi
Urge se anunta un primul concurent serios pentru serviciul iTunes al celor de la Apple. In acest moment, compania care a lansat Mac-ul detine un monopol pe piata asemanator celui detinut de Microsoft in materie de sisteme de utilizare a computerelor, prelungind de curand contractele cu cele mai mari case de discuri din lume, Universal, Warner Music, EMI si Sony BMG, care au acceptat sa ofere