Presa economica romaneasca este categoric circumscrisa de cateva publicatii care, de-a lungul ultimilor 15 ani, si-au castigat si cimentat pozitia atat pe piata media cat si in mediul economic si de afaceri.
Revistele Capital, Banii Nostri, Business Magazin, Saptamana Financiara, respectiv cotidianele Ziarul Financiar, Bursa sunt astazi repere ale presei economice, prezente zi de zi pe birourile managerilor din Romania, care nu se asteapta, asa cum recunosc multi dintre reprezentantii companiilor clujene, ca aspectele vietii economice locale sa fie ilustrate in paginile acestora.
Cultivat de publicatiile economice nationale, care publica doar razlet informatii din afara capitalei, acest nivel scazut de asteptare a contribuit foarte mult la situatia actuala din presa de provincie: lipsa produselor media locale de profil economic.
O oglinda personalizata
Pe de alta parte, reactiile primite de Saptamana Clujeana in acest prim an de existenta, precum si experienta altor ziare cu acelasi profil ne indreptateste sa sustinem ca publicatiile economice locale reprezinta exact ceea ce astepta mediul economic si de afaceri: o oglinda „personalizata”.
Pentru ca inainte de a se uita la pretul terenurilor din Pipera si Baneasa, ii este util sa afle care sunt oportunitatile de investitii imobiliare din orasul sau, precum si tendintele si potentialul de dezvoltare in acest sector. Si acesta este doar un singur exemplu.
Iar pentru ca am iesit din epoca in care filozofia in afaceri era definita prin „promovarea mi-o fac clientii”, caracterul local al acestor publicatii asigura companiilor dintr-un anumit judet comunicarea optima cu potentialii clienti si parteneri si, in plus, acestea nu mai sunt nevoite sa traga cu ochiul in „curtea vecinilor”. @N_