Cei aproximativ 10.000 de români care ţin un jurnal pe internet, numit blog, pot să îşi transforme plăcerea pentru comunicare on-line într-o afacere de succes. Potenţialul comercial al acestui Cei aproximativ 10.000 de români care ţin un jurnal pe internet, numit blog, pot să îşi transforme plăcerea pentru comunicare on-line într-o afacere de succes. Potenţialul comercial al acestui gen de prezenţă web se bazează, în principal, pe publicitate on-line, dar şi pe afişarea de linkuri către alte site-uri comerciale în cadrul blogului. Blogurile create până acum de autori români au fost realizate din motive noncomerciale: dorinţa de comunicare cu prietenii, interacţionarea cu vizitatorii site-ului, schimbul de idei, experienţe într-un limbaj autentic, fără niciun fel de restricţii. Potenţialul economic al unui astfel de jurnal on-line începe să fie descoperit şi de către autorii români, companii sau persoane fizice. "Un blog cu o anumită tematică va atrage un anumit tip de vizitatori, iar companiile din domeniu vor fi interesate să afişeze bannere cu produsul lor pe blogurile cu un trafic cât mai ridicat", explică Radu Ionescu, fondatorul Gnomedia, firmă care creează o reţea de bloguri.
Click-ul care aduce comisionul O altă sursă de venit pentru autorii de bloguri o constituie afilierea cu alte site-uri comerciale, prin afişarea unui link către cele din urmă. Dacă, în urma click-ului efectuat pe blog, vizitatorul cumpără ceva de pe site-ul afiliat, deţinătorul blogului primeşte un comision proporţional cu valoarea tranzacţiei efectuate.
Traficul atrage publicitatea Cea mai provocatoare parte în lansarea unui blog comercial o reprezintă promovarea site-ului şi, implicit, asigurarea unui număr mare de accesări. "Cel mai vizitat blog de la noi are un trafic de aproximativ 20.000 de utilizatori unici pe săptămână. Deţinătorii lui nu fac însă nimic pentr