Intrarea unor noi companii pe piata hipermarketurilor va periclita pozitia dominanta in primul trimestru al acestui an de afacerile de 115 milioane de euro a retailerului francez Carrefour, se arata intr-un raport al companiei de servicii imobiliare Colliers International.
In prezent, compania franceza opereaza in cinci locatii - trei in Bucuresti si cate una in Brasov si Ploiesti, investitii ce se ridica la 180 milioane de euro. Fostul director general al retelei Carrefour in Romania, Francois Oliver, a anuntat recent ca in cursul anului viitor vor fi deschise patru noi magazine, dintre care doua la Iasi si unul la Bucuresti, valoarea totala a investitiei fiind estimata la 80-100 de milioane de euro.
Totodata, compania va inaugura in toamna acestui an un hipermarket la Constanta si se afla in negocieri pentru achizitionarea unui teren la Galati.
Printre competitorii operatorului francez se numara Cora, care a deschis in 2005 un magazin in cartierul Militari, ajungand la doua unitati in Bucuresti, al treilea complex urmand sa fie deschis la Cluj. Pozitia Carrefour este amenintata si de nou-venitii pe piata, respectiv retailerii Real si Auchan, care au fost foarte agresivi in rezervarea unor locatii, mentioneaza raportul. Mai mult, lanturile Tesco sau Spar si-au anuntat apropiata prezenta in Romania, forta financiara a respectivelor grupuri permitandu-ne sa estimam investitii cu multe zerouri in coada.
Real se redreseaza in Est
Real, divizia de hipermarket a grupului Metro, si-a asigurat deja mai mult de 10 locatii si a ales Timisoara drept prima destinatie, pentru primavara anului 2006, investitie estimata la 15 milioane de euro. De fapt, divizia grupului german ajunge in Romania pentru a compensa pierderile in vanzari de cam 10%, inregistrate cu precadere in Germania. Astfel, prin patrunderea pe piata din Romania, dar si