Piata de business travel se afla intr-o crestere constanta, datorita nevoii de comunicare a companiilor romanesti, cat si interesului manifestat pentru piata autohtona de companiile straine. De fapt, conform unui studiu realizat de World Travel and Tourism Council (WTTC), se estimeaza ca piata romaneasca de turism va genera anul acesta incasari totale de circa sapte miliarde de dolari, urmand sa creasca constant in perioada 2007 - 2016 cu 7,9% pe an. Astfel, turismul de afaceri devine motorul unei industrii ce detine in acest moment o pondere de cam 1% din PIB. Predilectia catre turismul de afaceri a fost extrem de vizibila in 2005, si se va mentine si in anul acesta, cand incasarile din segmentul turismului de afaceri vor reprezenta cam 32% din totalul industriei de profil, cu 30% pondere in anul precedent, potrivit primvicepresedintelui Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT), George Nicolescu. "Estimez ca ponderea de 32% a segmentului de turism de afaceri in industria de turism va fi, totusi, depasita, datorita evenimentelor cu renume mondial ce vor fi gazduite de Romania", mai precizeaza Nicolescu.
Agentiile de turism, obligate sa aleaga: vacante sau turism de afaceri
Aceasta evolutie reprezinta o provocare cu care managerii romani se confrunta tot mai des, atunci cand trebuie gestionat eficient un buget de comunicare si deplasari tot mai mari si mai complexe.
Mai mult, investitiile in acest sector reprezinta o prioritate la nivel mondial, reflectata de studiul prezentat in octombrie trecut de American Express Business Travel, potrivit caruia anul acesta segmentul turismului de afaceri va cunoaste, la nivel global, o dezvoltare de 3 - 5%.
"Asistam in randul agentiilor de turism la o specializare evidenta, fie prin crearea unor departamente de business travel, fie prin aparitia unor companii axate, in mare parte, pe