Anul viitor va incepe cu o veste proasta pentru posesorii de autoturisme si masini de toate soiurile. Astfel, incepand cu 2007, impozitele pentru autoturismele cu motoare sub 1,6 litri vor fi dublate. Nici masinile cu capacitate cilindrica ridicata nu vor scapa de taxe majorate, pentru acestea platindu-se, in 2007, dari de minimum 8 milioane de lei, potrivit variantei finale de modificare a Codului Fiscal. Documentul modifica grupele de incadrare a autoturismelor si de calcul a impozitelor in functie de capacitatea cilindrica, stabilind ca taxele vor fi determinate prin inmultirea fiecarei grupe de 200 centimetri cubi cu sume cuprinse intre 7 si 50 lei.
FORT: Nu mai putem. Nu mai rezistam!
Reactiile negative in ceea ce priveste majorarea impozitului pentru autovehicule nu au intarziat sa apara. "Autoritatile se incurca in taxe. Practic, statul ne jecmaneste continuu. Degeaba mai protestam si ne spunem of-ul, ca nimeni nu reactioneaza. De exemplu, azi trebuia sa ne vina un raspuns de la Ministerul Transporturilor in legatura cu aberanta taxa de intrajutorare, si anume cei doi la suta din valoarea autovehicolului.
Majorarea impozitului nu face decat sa se adauge la multitudinea de taxe care ne impiedica sa realizam o activitate normala. In loc sa avem bani pentru a mai cumpara un camion, pentru a mai da unui om un loc de munca, trebuie sa dam toti banii catre stat. Nu mai putem. Nu mai rezistam!", ne-a spus Augustin Hagiu, presedintele Federatiei Operatorilor Romani de Transport.
Marea majoritate a autoturismelor din productia interna au motoare mai mici de 1,6 litri
In prezent, impozitele auto sunt calculate prin inmultirea fiecarei grupe de 500 centimetri cubi cu sume cuprinse intre 7 si 8,6 lei. Proiectul propune ca impozitul redus de 7 lei sa fie calculat doar pentru autoturismele cu o capacitate cilindrica