Consumul de bere in Romania se face preponderent acasa, releva statisticile furnizate de producatorii independenti de bere din tara noastra. Astfel, in proportie de doua treimi berea vanduta in Romania se bea acasa si doar 35% se vinde prin baruri si restaurante.
Tendinta este apropiata de cea inregistrata in tarile nordice si profund diferita fata de situatia contabilizata in centrul si vestul Europei.
Cei mai mari amatori de bere bauta la carciuma sunt irlandezii (cu 76% din consumul total), urmati de locuitorii din Africa de Sud (cu 70% din total consum). Vanzari importante de bere prin baruri si restaurante mai inregistreaza Marea Britanie (60%), Belgia (55%), Noua Zeelanda (53%) si Ucraina (50%). La polul opus, in Lituania doar 12% din berea vanduta se bea la bar.
Caracterul sezonier al consumului, atenuat
Pana in urma cu foarte putini ani, berea era considerata de producatorii romani ca fiind un produs cu un puternic caracter sezonier, venirea toamnei insemnand aducerea vanzarilor la cote nesemnificative.
Cele patru multinationale producatoare de bere din tara noastra au anuntat recent continuarea trendului din 2005 in ceea ce priveste cresterea consumului de bere in sezonul rece.
Cei patru (Brau Union, Interbrew, United Romanian Breweries Bereprod Romania si Ursus Breweries) au raportat vanzari in primul trimestru de 1,856 milioane de hectolitri, cu 16% mai mari decat in perioada similara a anului trecut.
Mai mult, cresterea in luna februarie a fost de 28%. Multinationalele pun aceasta tendinta pe cresterea in continuare a popularitatii PET-ului. Potrivit unor date din piata, dintre cei patru cel mai puternic a crescut Interbrew (cu 40%), urmat de Tuborg (aproape 22%).
Brau Union pare sa-si revina din seria anilor negri si tinde spre o crestere de peste 12 procente, ia