Audi a folosit prima cursa din American Le Mans Series pentru a testa prototipul Audi R10 TDI. Succesul a fost rasunator - primul pole-position si prima victorie a unui diesel in intrecerile de anduranta.
Aflat in pregatiri pentru principalul eveniment al anului, cursa de 24 de ore de la Le Mans, constructorul german a readus prototipul Audi R8 in batalia pentru campionatul american. Acesta a fost purtatorul de imagine pentru tehnologia FSI (motoarele cu injectie directa de benzina) pentru mai bine de cinci ani.
Dindo Capello (Italia) si Allan McNish (Scotia) si-au marit avansul in American Le Mans Series dupa victoria reusita cu prototipul Audi R8 in cursa de la Houston (statul Texas) ce a avut loc vineri seara. Acesta a fost cel de-al 62-lea succes dintr-un total de 78 de starturi pentru cel mai de succes prototip in intrecerile de anduranta.
Intrucat Audi R10 TDI se afla in pregatire in Europa - pentru cursa de 24 ore de la Le Mans (17/18 iunie) -, Capello si McNish au revenit la batranul Audi R8 ce dispune de tehnologia FSI (injectie directa pe benzina) pe care constructorul german a lansat-o in 2001. Dupa ce a reusit o victorie istorica in cursa de 12 ore de la Sebring cu prototipul Audi R10 TDI, tandemul italo-scotian a reamintit concurentei cat de performanta ramane tehnologia Audi FSI.
Strategie excelenta
Pe o grila ce a numarat 23 de masini, Capello a luat startul la volanul masinii Audi Sport North America de pe pozitia a patra, dupa care si-a creat rapid cale spre locul al doilea. Plecarea in cursa s-a dat la ora locala 20.00, ceea ce a facut ca intunericul sa se lase rapid asupra traseului din Houston.
Strategia opririlor la standuri a fost una excelenta, ceea ce i-a permis lui McNish, care a trecut in cockpit dupa 53 de minute, sa depaseasca masina Porsche (categoria LMP2) condusa de Timo Bernhard si Rom