BMW a câştigat pentru al doilea an consecutiv Marele Premiu al concursului Internaţional Engine of the Year (IEY), motorul care a reuşit această performanţă fiind, ca în 2005, deja celebrul V10 de 5.0 litri care echipează modelele M5 şi M6. Este pentru prima oară în istoria concursului când un motor adjudecă Marele Premiu în doi ani consecutivi.
Motorul de 3 litri care echipează BMW M3 şi noul BMW Z4M Roadster a câştigat pentru a şasea oară succesiv premiul Cel Mai Bun Motor de 3 litri. Acesta este un alt record în competiţia Motorul Anului.
Jim O'Donnell, Managing Director la BMW (UK) Ltd, a declarat: "Să câştigi Premiul Cel Mai Bun Motor al Anului este o mare realizare, dar să câştigi de două ori consecutiv cu acelaşi motor este un eveniment fără precedent. Suntem extrem de mândri ca BMW a câştigat aceste premii. Este o recunoaştere supremă pentru munca inginerilor noştri, a design-erilor care au creat o astfel de capodoperă".
Juriul acestui prestigios concurs a fost format din 61 de experţi auto din toată lumea, aceştia au votat în unanimitate motorul de la BMW, afirmând, printre altele, ca acesta reprezinta "un tur de forţă din punct de vedere tehnic" şi "o capodoperă".
Motorul V10 cu modul control: primul de acest fel din lume
Sistemul de management la motorului MS S65 este cel mai important factor din spatele lui V10. Cu peste 1.000 de componente individuale, sistemul de management al motorului nu a mai fost întâlnit într-un pachet cu o asemenea densitate. Propulsoarele lui sunt cele mai puternice care sunt folosite de obicei pentru automobile de viteză. M5-V10 are acelaşi număr de cilindri ca maşinile de formula 1. V10 – M5 este produs la Landshut.
Iată lista completă a câştigătorilor pe categorii:
* CEL MAI BUN MOTOR AL ANULUI 2006
BMW V10 5.0 (BMW M5/M6)
* CEL MAI BUN NEW ENTRY
VW 1.4 TSI Twinch