Saptamâna muzicii italiene la Craiova, prin valoarea prestatiei artistice, se poate afirma ca a depasit asteptarile celor mai sceptici si exigenti critici de specialitate. A inceput cu opera „Rigoletto“ de Verdi, in care celebrul tenor italian Andrea Cesare Coronella a facut diferenta, a continuat cu un superb recital de pian „Duo Capriccio“, a culminat cu „Mica misa solemna“ de Rossini, interpretata magistral, si se incheie astazi cu „Don Pasquale“ de Donizetti, un galop de sanatate spirituala pentru melomani. Cei mai patimasi melomani s-au intrebat si inca se mai intreaba cum de s-a reusit aducerea celebrului tenor Coronella sa cânte pe scena Liricului craiovean. De ce? Pentru ca vocea sa este pentru scene mari ale lumii, precum Scala di Milano si altele aidoma acesteia. Secretul sta in colaborarea de exceptie a directorului general al Teatrului Liric „Elena Theodorini“, dirijorul Florian-George Zamfir, cu muzicianul italian Leonardo Quadrini, director artistic onorific al aceleiasi institutii de arta. Cu adevarat, parca ar fi cântat Luciano Pavarotti. Coronella i-a fascinat pe spectatori pâna la „delir“. De asemenea, trebuie spus ca daca inainte cu doua zile de a se cânta „Mica misa solemna“ de Rossini, la Biserica Romano-Catolica, mai existau in culise mici reticente - tinând seama de anvergura acestei compozitii, de coeficientul inalt de dificultate - , prestatia artistica a solistilor vocali si instrumentisti, sub bagheta dirijorului Florian-George Zamfir, a semnat o pagina de istorie reala in istoria teatrului. O interpretare de-a dreptul legendara, o maiestrie artistica divina, ceea ce i-a determinat pe melomanii din alte centre de cultura ale tarii si din strainatate, prezenti in biserica, sa aplaude asa cum, probabil, nu au facut-o niciodata. Dupa cum se stie, acustica exceptionala poate avea si un revers al medaliei, in sensul ca poate sa evidentieze cea m