- Pasul I
Se porneste de la:
n o poveste/intimplare traita, auzita, citita sau inventata
n un personaj
n o idee
n o imagine
n un monolog
n un dialog
- Pasul II
Se creaza o structura dramatica potrivita, care poate fi:
n aristoteliana (inceput-mijloc-sfirsit, cu o succesiune logica a scenelor/actiunilor dramatice, ce contine invariabil o cauza a conflictului dezvaluita in prima treime a piesei, un protagonist, un antagonist, un moment culminant, o rasturnare de situatie, o rezolutie)
n „oedipiana“ (in succesiune inversa, cauza conflictului si evenimentul ce genereaza actiunea dramatica sint dezvaluite la sfirsit)
n non-lineara (succesiunea scenelor nu e cronologica si/ sau nu respecta o ordine prestabilita)
n poetica (bazata pe o logica asociativa si nu cauza-efect, ca in cazul structurii aristoteliene).
- Pasul III
n Se scrie un outline (succesiune a scenelor si situatiilor dramatice).
n Nu se scrie un outline, ci fluxul creativ e lasat sa se manifeste spontan.
- Pasul IV
n Se scriu diverse scene si se citesc in workshop-uri periodice conduse de dramaturgi afirmati, se completeaza primul draft in acest proces de lecturi cu actori profesionisti care citesc scenele „la rece“.
n Se scriu diverse scene si se repeta cu actorii si un regizor, se ajunge la primul draft ca urmare a procesului de lucru in echipa (cu actorii si regizorul).
n Se scrie primul draft al piesei (de catre scriitor, singur, in „mansarda de fildes“).
- Pasul V
Se completeaza al doilea draft intr-una din cele trei modalitati de la Pasul IV.
- Pasul VI
Se completeaza al doilea draft intr-una din cele trei modalitati de la Pasul IV.
s…t
- Pasul N
Se completeaza al n-lea draft intr-una din cele trei modalitati de la Pasul IV.