Ultimele zile ale saptaminii trecute au adus din nou noutati si repere care – cel putin in principiu – ar fi trebuit sa fie interesante, dar au reusit doar sa enerveze, sa dezamageasca sau, in cel mai bun caz, sa contrarieze. Spre exemplu, Europafest s-a „consumat“ pe coordonate destul de ciudate, care au debutat in 7 mai si s-au incheiat, in aceeasi „tonalitate“, in 13 mai. in rezumat, in prima seara, la Auditorium, ne-au intimpinat tineri cu tricouri portocalii (dar si negre), de la care am aflat ca toate informatiile (membrii juriului, candidati, locatii etc.) se pot gasi in caietul-program care costa… 700.000 lei (poate de aceea nu l-am vazut nici la plasatoare, nici la spectatori).
Apoi, prezentatorii s-au confruntat, spre amuzamentul publicului, cu probleme tehnice depasite cu umor, propunind apoi un „fusion“ intre muzica clasica (pianistul Viniciu Moroianu a cintat splendid trei preludii de Chopin, apoi un alt membru din juriu – un clarinetist elvetian – a abordat, in compania pianistei Verona Maier, miniaturi de Gershwin, in care tehnica a fost performanta, dar feeling-ul a lipsit) si jazz, doua formatii italiene, cu instrumentisti buni, demonstrindu-ne ce rezulta cind se combina tangoul cu jazzul in stil meridional. Inadvertentele au „rasarit“ chiar din afisul care anunta cea de a 13-a editie a festivalului care, de fapt, era abia a doua, incluzind insa, discret, concursul Jeunesses musicales care intr-adevar se desfasoara la noi de 13 ani. El alatura de aceasta data 185 de candidati din 45 de tari la sectiunile clarinet, pian si compozitie. Organizat de Primaria Capitalei si de Primaria sectorului 1, festivalul a initiat si un „Caffé-festival“ intr-o locatie situata in zona Garii de Nord, astfel incit invitatii straini care au concertat acolo sau tinerii participanti la competitie, dornici sa asculte trupele de jazz, pop sau blues, au facut cu