Potrivit producatorul sud-coreean de electrocasnice si echipamente IT&C LG Electronics, eliminarea sau reducerea unor taxe aplicate pentru produse precum televizoarele LCD si plasmele vor avea un impact puternic in piata si va impulsiona vanzarile.
"In functie de momentul la care se vor miscora/elimina taxele, vanzarile la plasme si la LCD vor cunoaste o crestere exploziva," declara pentru Wall-Street presedintele filialei din Romania a companiei, Han Khyu.
Potentialul pietei locale de televizoare cu plasma este foarte mare comparativ cu cel prezent. Daca in acest moment piata este estimata la 2000 unitati, odata cu eliminarea taxelor la aceste produse, piata va cunoaste o explozie a vanzarilor.
Grupul sud-coreean LG Electronics si-a propus pentru acest an sa devina lider de piata pe segmentul LCD TV si sa ajunga la o cota de piata de 5% pe telefonia mobila. Ca si obiectiv de business, LG isi propune sa devina brandul premium nr. 1 pe piata locala pana in 2007, declara pentru Wall-Street Han Khyu.
Dat fiind faptul ca, produsele electrocasnice au cunoscut in perioada 2003-2005 o rata foarte mare de penetrare de 90% avand ca factor principal cresterea veniturilor, incepand cu acest an LG Electronics Romania se va axa pe segmentul IT&C, avand ca motoare de dezvoltare monitoarele LCD si telefonia mobila.
Ca si structura, cotele detinute de cele doua produse in volumul vanzarilor sunt urmatoareale: 10% LCD TV, 25% Plasma TV, 65% Flat TV . In ceea ce priveste anul acesta compania estimeaza ca va obtine
cresteri de pana la 20% pe segmentul LCD TV, 35% pe Plasma TV, in timp ce segmentul Flat TV va suferi o scadere de pana la 45%.
In urmatorii ani, LG Romania va creste procentul de plasma TV si LCD TV, eliminand modelele Flat TV din gama.
In comparatie cu LCD TV, plasma TV conduce piata din punct de vedere al vanzarilor, insa