Statisticile prezentate de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Autovehicule (APIA) arată că, în luna aprilie 2006, vânzările de autovehicule de producţie autohtonă s-au redus cu Statisticile prezentate de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Autovehicule (APIA) arată că, în luna aprilie 2006, vânzările de autovehicule de producţie autohtonă s-au redus cu 10% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Asta în condiţiile în care s-au înregistrat scăderi în fiecare lună de la începutul anului: în martie, vânzările de maşini autohtone au scăzut cu 24%, în februarie cu 18%, iar în ianuarie cu 4%. La vehicule comerciale, vânzările de autohtone s-au înjumătăţit faţă de aprilie 2005.
Fără să reflecte neapărat o aceeaşi reducere a cotei de piaţă a producătorilor autohtoni care deţin încă 41% din piaţă -, statistica reflectă realitatea competiţiei acerbe de pe piaţă. Privit prin prisma statisticilor, piaţa pare uşor în expectativă. Nu au scăzut numai vânzările de autovehicule din producţia autohtonă, dar, comparativ cu luna trecută, s-au vândut chiar şi mai puţine maşini din import. Specialiştii pieţei auto spun că se manifestă o oarecare expectativă, legată de data integrării în UE. Atunci, o maşină second-hand din vechile state membre ar putea veni pe piaţa românească cu un raport preţ calitate mai bun, deşi este de aşteptat ca autorităţile să taxeze suplimentar maşinile rulate aduse din spaţiul comunitar.
Exportul s-a dublat În primele patru luni ale anului, în România s-au produs 71.000 de maşini, cu 11% mai multe decât în aceeaşi perioadă a anului trecut. Producţia de autoturisme a crescut, practic, cu peste 16%. Au fost produse şi patru autobuze, faţă de zero anul trecut. Dar adevăratul performer pare a fi exportul, care s-a dublat. Dacă în primele patru luni 2005 exporturile se ridicau la 13.500 de autoturisme, în 2006, acestea au