Muncitorii brasoveni si minerii din Valea Jiului au strigat "Jos Ceauses-cu!" fara a avea "spatele asigurat" de vreun context international fa-vorabil. Protagonistii revoltei de la Brasov au ramas fara locuri de munca, sunt datori la intretinere si au psihi-cul zdruncinat pentru totdeauna. La 15 noiembrie 1987, muncitorii din intreprinderile brasovene au avut curajul sa infrunte regimul Ceausescu. In zilele noastre, eroii de la Brasov sunt tratati si de autoritati, si de aceia care se doresc a fi "contabili" si totodata "judecatori" ai comunismului ca si cum ar fi murit.
Aproape zilnic, circa o duzina de oameni se plimba dintr-un studio de televiziune in altul, aruncand in ochii opiniei publice praf anticomunist. Se incrunta vorbind manios despre "tortionari", "crime", "victime", "natura criminala a regimului comunist", "procesul comunismului" si alte asemenea cuvinte mari si, vai!, atat de asemanatoare cu limba de lemn dusa de documentele de partid "pe cele mai inalte culmi". In "institutele" declarate "stiintifice" prin "vointa politica" (la fel cum Ceausescu declarase socialismul "stiinta" pentru toti!), unii se prezinta "investigatori", altii "istorici", iar altii etaloane de inalta tinuta morala si etica! Si iarasi, fara voie, gandul te duce de la reprezentantii autodeclarati ai societatii civile la revolutionarii de profesie care, la randu-le, s-au autopropus "reprezentanti ai poporului".
UNDE SUNT VICTIMELE? Dar care sunt crimele si unde sunt victimele? Unde sunt oamenii care si-au riscat viata, care au fost torturati in anchete si au facut apoi ani grei de puscarie? Ce spun ele de "procesul comunismului"? Pe cine ar dori sa vada pe banca acuzatilor? Si, nu in ultimul rand, ce fac acei oameni astazi si cum traiesc? In ce raporturi se afla la capitolul "binefaceri ale democratiei" cu "profesionistii anticomunismului" aparuti dupa desfiintarea P