Aproximativ 20-25% dintre cumparatorii romani au folosit, anul trecut, cel putin o data cupoane de reduceri distribuite in magazine. Mai mult, pana la finele acestui an este estimata atingerea unei rate de utilizare de 70-80%, ceea ce va aduce retailerilor venituri suplimentare, se arata intr-un studiu realizat de agentia CuponPro, informeaza Mediafax. Studiul si-a propus sa analizeze oportunitatea pentru companiile producatoare de bunuri de larg consum de a-si promova produsele prin campanii promotionale pe baza de cupoane, derulate in magazine de tip supermarket si hipermarket.
Folosirea cupoanelor de reduceri ca instrument promotional a inceput in urma cu un an, iar de sase luni aceste cupoane sunt distribuite in magazinele partenere. "Desi femeile par mult mai atrase decat barbatii de promotiile bazate pe cupoane din standurile magazinelor, procentele fiind de 74,8% fata de 24,4%, aceasta tendinta nu este una foarte clara, pentru ca in perioada analizata au fost monitorizate cu precadere promotii dedicate femeilor", se subliniaza in studiul CuponPro. Cu toate acestea, in studiul companiei se arata ca barbatii nu ar trebui exclusi din segmentul-tinta pentru promotii pe baza de cuponing. Atat femeile, cat si barbatii dovedesc un interes major pentru promotii, respectiv 70% in cazul supermarketurilor si 80% la hipermarketuri.
In curand, 80% din clienti vor intra in cuponing
In cazul utilizatorilor de cupoane, procentele sunt si mai mari, 80% dintre cumparatorii din supermarketuri si 90% din cei din hipermarketuri declarandu-se interesati de acest instrument.
"Profilul socio-demografic al cumparatorului generic se suprapune aproape perfect cu profilul cumparatorului utilizator de cupoane, indicatorii considerati fiind varsta, sexul, educatia, veniturile, componenta familiei, ocupatia etc. Ipotezele conform carora utilizatorii de