Cum a evoluat Raiffeisen Banca pentru Locuinţe anul trecut şi ce planuri de viitor are pentru 2006, stăm de vorba cu dl. Cristian Filimon, Director Dezvoltare în cadrul Raiffeisen Banca pentru Locuinţe (RBL).
8 R :Ce a însemnat anul 2005 pentru Raiffeisen Banca pentru Locuinţe?
Cristian Filimon: Succesul înregistrat de Raiffeisen Banca pentru Locuinţe încă de la înfiinţare a continuat şi pe parcursul anului 2005, lucru confirmat şi de rezultatele foarte bune obţinute. Dacă ne uităm la cifre vom observa că anul trecut activele băncii s-au dublat, iar numărul de clienţi a crescut în aceeaşi perioadă cu 45.000. La sfârşitul lui 2005 aveam deja peste 80.000 de contracte încheiate, ceea ce din punctul nostru de vedere înseamnă că – după doar un an şi jumătate – produsul se bucură deja de notoritate.
O altă evoluţie pozitivă s-a putut înregistra la nivelul economiilor. În anul 2005, volumul depozitelor a crescut de trei ori comparativ cu anul 2004. Dacă iniţial ne aşteptam la economii de 22 milioane de euro, în final clienţii noştri au economisit peste 28 milioane de euro. Asta înseamnă că produsul este atrăgător pe partea de economisire, randamentele oferite fiind peste nivelul oferit de alte bănci.
* R: Care sunt clienţii RBL? Ne puteţi spune în câteva cuvinte cum arată portretul robot al clientului RBL?
Cristian Filimon: Rezultatele înregistrate până acum arată că peste 80% din clienţii noştri au venituri medii. Şi asta derivă din faptul că suma medie contractată este în jur de 200 milioane de lei vechi. Clienţii noştri se gândesc la modernizări, renovări, cumpărări sau construcţii. Referitor la vârstă, ponderea cea mai mare o are segmentul 26-40 de ani, iar referitor la studii avem toate categoriile sociale: de la funcţionari publici, la profesori, doctori, persoane cu studii universitare.
* R: Toată lumea aşteaptă primele credite