Sâmbătă, la ora 15.27, a "tras" la linia 14 din Gara de Nord un tren mai mic decât cele cu care suntem obişnuiţi şi total diferit: trenul Regelui. Construit între anii 1927 şi 1928, la Sâmbătă, la ora 15.27, a "tras" la linia 14 din Gara de Nord un tren mai mic decât cele cu care suntem obişnuiţi şi total diferit: trenul Regelui. Construit între anii 1927 şi 1928, la Milano, trenul este compus din cinci vagoane, vopsite cu albastru şi gri, care, privite din afară, par cât se poate de normale. Frumoasă este şi locomotiva. Ieşită pe poarta uzinei din Reşiţa în 1926, îţi atrage imediat privirea, mai ales că este curată, vopsită şi arată ca nouă. Undeva, pe o latură, lângă locul mecanicului, printre alte serii şi cifre, stă scris, parcă ostentativ pe o plachetă: "Iuţeală maximă 100 km pe oră". Trenul a venit de la Sinaia, cu un grup de turişti. Regele Ferdinand l-a comandat, dar n-a mai apucat să-l folosească. De la Carol însă, toţi conducătorii ţării, monarhi sau tovarăşi, demnitari şi oaspeţi de vază s-au plimbat cu Expresul României. Înăuntru se poate vedea adevărata faţă a construcţiei. Culoare tapisate, compartimente cu canapele comode, cu chiuvete de porţelan şi perdeluţe catifelate. Vagonul-restaurant aduce aminte de Sala Oglinzilor de la Versailles, doar că are, pe mijloc, o masă de lemn. Apartamentul regal este, şi el, demn de numele pe care îl poartă. Lemn de mahon, tapiţerie grena, un pat mic, dar extrem de confortabil lipit de un colţ al camerei. Cel mai interesant compartiment este baia regală. Cel puţin cât o baie de garsonieră, cu gresie pe jos, chiuvetă de porţelan, o oglindă destul de mare şi o cadă pe comandă. Apartamentul Reginei este înfrumuseţat cu lemn de cireş şi trandafir. Pe culoare, angajaţii, echipaţi cu uniforme de epocă, purtând însemnele Casei Regale, aşteaptă turiştii, care, chiar dacă au de plătit sume piperate pentru o plimbare, nu s