Desi valoarea limuzinelor este imensa, taxele catre stat sunt regresive. Singura modificare „de impact” a impozitelor pe care guvernul vrea sa le platim din 2007 se refera la taxele pe autoturisme.
Masura va afecta multe persoane - deoarece este vorba de toti posesorii de autoturisme din Romania -, dar si cresterile sunt semnificative - de la dublari in cazul masinilor cu motorizari modeste, la majorari de zece ori ale impozitelor in cazul autovehiculelor cu capacitate cilindrica mare - de lux sau de teren. Asta, in cifre absolute.
Cand este vorba de raportare la valoarea masinii, proprietarii de motoare mari pot ramane linistiti.
Daca, in urma cu un an, anuntul fostului ministru de finante, Ionut Popescu, ca va introduce impozitele „pe lux” a starnit valuri si a fost contestat, actualul ministru, Sebastian Vladescu, a pastrat ideea suprataxarii masinilor puternice si a locuintelor cu suprafata mare, insa taxele „usturatoare” - pe care Popescu ar fi vrut sa le vada de ordinul zecilor de milioane de
lei vechi (mii de lei noi) - au intrat la apa, ajungand la 1.000-1.200 de lei noi in cazul unei masini de 500.000 de euro.
Asa se face ca ponderea impozitului in pretul masinii ramane foarte mica in cazul celor scumpe. Aceasta pondere creste pe masura ce valoarea masinii scade. Astfel, posesorul unei Dacii Logan plateste 0,2% pe an din valoarea masinii, in timp ce proprietarul unui automobil de lux plateste doar 0,07%.
Situatia e similara si in cazul impozitelor pe locuinte. „Penalizarea” luxului se va traduce printr-o majorarea cu cate 10a a impozitului pentru fiecare 100 de metri patrati construiti, in cazul suprafetelor peste 150 de metri patrati. Astfel, in cazul unor vile mai mari de 1.000 de metri patrati, amplasate in centrul Bucurestiului, impozitul nu va depasi 1.000 de euro.
Taxele