(Foto: )
Primaria clujeana s-a pus pe construit de parcari. Parking-uri supraterane, parking-uri subterane.
Dincolo de repetatele licitatii pentru adjudecarea construirii parking-urilor, dincolo de scandalurile legate de firmele care vor construi parcarile si dincolo de discutiile referitoare la capacitatea financiara a societatilor respective de a duce la bun sfarsit investitii de milioane de euro, GAZETA ridica un alt semn de intrebare: cat de folositoare vor fi aceste noi parcari?
Indiscutabil, Cluj-Napoca are nevoie de parcari. In prezent, singurul loc din municipiu unde nu gasesti masini parcate este balconul apartamentelor. In rest, pe trotuar, pe carosabil, pe spatiul verde, in sensul giratoriu, peste tot, doar masini parcate.
Politia rutiera nu mai face fata incalcarii abuzive a indicatoarelor de “Oprirea/Stationarea interzisa” sau incalcarii regulilor privind interzicerea opririi sau stationarii. Astfel, de cele mai multe ori, politistii nici nu mai amendeaza soferii care au oprit aiurea. In aceste conditii, de parcari este nevoie.
Dar, oare, in ce masura vor satisface ele setea de parcari a clujenilor si, mai important, vor fi ele folositoare? Intrebarile par a fi deplasate, dar ele nu sunt deloc retorice.
Lipsa de educatie
Un parking suprateran sau subteran presupune o investitie uriasa, de cateva milioane de euro, suma putand ajunge chiar pana la 10-12 milioane de euro. Avand in vedere faptul ca intr-o asemenea parcare construirea unui loc costa peste 7.000 de euro si ca tariful va fi de cel mult 3 RON / ora, investitia se amortizeaza destul de greu, in aproape 10 ani.
Asta, presupunand ca marele parking va geme de clienti. In Bucuresti, unul din cele mai mari parking-uri supraterane, Unirea,