Ursus Breweries, al doilea mare jucator de pe piata locala a berii, a inregistrat in anul financiar trecut (aprilie 2005 - martie 2006) o crestere de 22% a cifrei de afaceri, pana la aproape 150 de milioane de euro . "Ursus Breweries si-a imbunatatit performanta datorita cresterii marjei profitului din exploatare (EBITA), ca urmare a eficientizarii procesului de productiei, atingand astfel o cota de piata estimata la 23%", informeaza grupul SABMiller. In anul financiar 2004, compania Ursus Breweries a inregistrat o cifra de afaceri de 122 milioane de euro si o crestere a volumului vanzarilor de 15% fata de anul anterior, pana la 3 milioane de hectolitri.
In acelasi timp, vanzarile au crescut cu doar 5% in volum, sub nivelul de 8% al industriei de profil, ca urmare a limitarii capacitatilor de productie, in special pe segmentul berii la PET, potrivit rapoartelor internationale ale SABMiller. Filiala locala a SABMiller, numarul doi pe piata mondiala, a continuat sa se concentreze pe marca Ursus Premium, care a inregistrat in anul trecut o crestere de 9% fata de 2004. O alta marca a companiei, Timisoreana Lux, a inregistrat un ritm de crestere foarte puternic, de 48%, pe fondul largirii retelei de distributie. Din portofoliul Ursus Breweries fac parte trei dintre cele mai cunoscute marci de bere de pe piata locala: Ursus, Timisoreana si Ciucas. Alaturi de acestea, compania mai produce Peroni si Stejar Strong Beer si importa marca Pilsner Urquel.
Timisoreana Lux, crestere de 48%
Anul trecut, consumul de bere a crescut cu 4,7%, pana la 15,2 milioane de hectolitri, ceea ce a adus veniturile totale ale principalilor jucatori la 600 de milioane de euro. Cresterea a fost determinata in principal de majorarea vanzarilor de bere la PET, cu 43,5% in 2005 fata de anul anterior. In urma acestei evolutii, berea la PET detinea, la sfarsitul lui 2005,