Stai in fata calculatorului toata ziua. Colegul nu se poate concentra daca aude vorbe la radio si l-a setat pe o frecventa care transmite numai muzica. Patronul nu ti-a pus televizor in birou. Seara, cand ajungi acasa, adormi la un film. Dar vrei sa fii informat. Daca se poate, cat mai bine.
Exista cateva cerinte pe care devoratorul modern de informatie le impune si de care tine cont, atunci cand isi alege sursa. Mai intai, sursa trebuie sa fie credibila. Apoi, sa soseasca intr-un format dinamic, usor digerabil. Sa fie proaspata. Si, nu in ultimul rand, sa fie cat de cat personalizata. Media traditionala nu este inca atat de dezvoltata. In schimb, internetul permite indeplinirea tuturor acestor conditii. Motiv pentru care nu putine sunt institutiile de presa care isi dezvolta, in paralel, un departament online cat de cat de sine statator.
NOUL MOD DE A FACE PRESA. Vlad Petreanu, redactor-sef al Departamentului de Stiri al postului de televiziune Antena 3, vorbeste despre noul lor site ca despre "viitorul mod de a face presa". O publicatie on-line oferind stiri pertinente. Politice, economice, utilitare, meteo, sport, showbiz. Totul, de ultima ora. "Sa fim primii la informatie. Sa dam informatia foarte repede, pentru ca suntem o televiziune de stiri. Sa fim exhaustivi, pentru ca putem spune mai multe pe site decat se spune la televizor. Sa avem grafica buna, sa fim usor de citit".
Regulilor clasice ale tuturor publicatiilor de presa scrisa li se adauga, pe site-ul Antenei 3, cerintele unui canal de stiri. Spre deosebire de un produs printat, "putem sa schimbam articolul de deschidere de mai multe ori pe zi", explica Vlad Petreanu. Stirile postate pe site sunt structurate pe categorii si se actualizeaza o data cu producerea lor. Daca intervine o stire noua, exploziva, ea "se incarca" la sectiunea "ultima ora", urmand sa fie dezvoltata, daca subiectul