N-avem hoteluri de calitate, zboruri suficiente si nici viata de noapte. Firma franceza de sondaje Ipsos a efectuat in februarie 2006 un studiu referitor la imaginea turistica a Romaniei in Franta.
Cercetarea, comandata de Oficiul Roman de Promovare a Turismului, a avut 930 de subiecti cu virste peste 18 ani, incluzind si persoane care lucreaza in „industrie“, si consumatori.
Imagini negative emblematice
Potrivit raportului, patru lucruri le trec francezilor prin cap cind aud de Romania: cuplul Ceausescu, orfelinatele si ciinii vagabonzi din Bucuresti, plus cersetorii. Doar unu din 20 de francezi stie ca Romania urmeaza sa adere la UE, 90% dintre ei fiind incapabili s-o situeze geografic, stiind doar ca este „o tara estica“.
Jumatate dintre parerile despre Romania sint proaste, o treime neutre si doar 2% cred ca avem o tara frumoasa. Studiul explica aceste atitudini printr-un „ciclu endemic de elemente negative, dintre care ultimul este prezenta gripei aviare in Delta Dunarii“.
Daca, in calitate de destinatie turistica, Ungaria, Croatia, Rusia, Polonia, Bulgaria si Cehia ii atrag pe cel putin jumatate dintre francezi, Romania se alege cu 39% de amatori. Acestia sint in majoritate barbati, cu studii liceale si un venit lunar net cuprins intre 2.000 si 3.000 de euro.
Concluziile cercetarii demonstreaza ca peste doua treimi dintre respondenti asociaza Romania cu un bogat patrimoniu cultural si cu un raport atractiv calitate-pret. Minusurile apar in ceea ce priveste conditiile de cazare si lipsa unei vieti de noapte, mai putin de jumatate dintre cei intervievati considerind ca avem suficiente cluburi, baruri si restaurante la dispozitie.
Ce scoatem la inaintare
Operatorii turistici care sint familiarizati cu Romania au subliniat citeva puncte forte ale tarii, care ar merita promo