"...Am sprijinit indeosebi structuri fiscale specifice, cum ar fi accize minime sau preturi minime de referinta, masuri care au si fost implementate in 20 din cele 25 de piete unde inregistram venituri majore", se arata intr-un comunicat de presa emis de grupul Altria, compania-mama a Philip Morris International, in februarie 2006. In Romania, in ciuda prieteniilor la nivel inalt, Philip Morris n-a reusit sa impuna un pret minim la tigarete datorita opozitiei ferme a Consiliului Concurentei. Se poate spune insa ca, in prezent, in Romania, Philip Morris "face" toate preturile. Sa demonstram. Toata lumea se astepta ca, potrivit calculelor, pentru acoperirea taxei pe viciu, preturile tigaretelor sa creasca cu 10.000 lei. Dar Philip Morris a setat practic piata, publicand rapid, chiar a doua zi dupa intrarea in vigoare a legii, o lista cu cresteri de preturi de numai 5.000 lei pe pachet. Ceilalti producatori n-au avut incotro si au trebuit sa se alinieze, desi BAT, de exemplu, notificase initial preturi mult mai mari. Evident, cei 5.000 lei nu acopera echivalentul taxei pe viciu, diferenta pana la 7.000 lei pe pachet, cat trebuie virat la Ministerul Sanatatii, trebuind sa fie suportata de catre companii. In plus, si bugetul de stat pierde, pentru ca nu mai incaseaza veniturile preconizate din acciza. Se stie ca acciza la tigarete este mixta, in prezent 15,53 euro pe o mie de tigarete plus 30% din pretul de vanzare cu amanuntul (in total 32 euro pe o mie de tigarete din categoria cea mai vanduta, L&M). Or, una este 30% din 45.000 lei si altceva 30% din 40.000 lei. 84% din Carpati inseamna acciza Ca si cum n-ar fi fost suficient, din cauza ca preturile n-au crescut destul, nivelul accizei minime, 30,83 euro/o mie tigarete, care ar fi trebuit sa fie 90% din acciza L&M, este acum 95%! Visul Philip Morris, de a face acciza minima 100% din acciza L&M, se apropie de imp