Limbajul de internet folosit tot mai des in scoli de catre adolescentii craioveni tinde sa câstige teren in detrimentul limbii române. Despre acest fenomen si despre efectele negative asupra adolescentilor vorbesc psihologii si consilierii scolari din unitatile de invatamânt craiovene. Rezultatele slabe obtinute la probele orale sau scrise de Limba si literatura româna ale Testelor Nationale si bacalaureatului i-au pus pe gânduri pe dascalii doljeni. Vocabularul sarac si utilizarea unui limbaj destinat mai degraba unei intâlniri intre adolescenti sunt puse in primul rând pe seama dezinteresului pe care elevii il manifesta fata de lectura. Cadrele didactice nu neglijeaza insa si alt aspect, si anume patima elevilor de a-si petrece o mare parte din timpul liber in fata calculatorului. Tot mai multi dintre profesorii doljeni se plâng de faptul ca scolarii utilizeaza in vorbirea curenta, de la clasa, un limbaj fragmentar, specific chat-ului. „Elevii nu mai stiu sa scrie si nici sa se exprime corect, pentru ca isi petrec majoritatea timpului liber in fata calculatorului, pe messenger (cale de comunicare virtuala pe internet - n.r.). Lectura a fost inlocuita de chat, care in loc sa-i stimuleze, le creeaza probleme“, a spus prof. psiholog Marinela Dumitrescu, coordonator al Centrului Judetean de Asistenta Psihopedagogica (CJAP) Dolj. Potrivit sursei citate, elevii ajung sa scrie fara o coerenta a textului, cu foarte multe greseli de ortografie in teze si extemporale. „Este si normal ca, la un moment dat, elevii sa nu mai scrie corect. Daca ei tot timpul folosesc prescurtari de tipul «ca-K», «scoala-sc», «trebuie-tre», «foarte-fff», «mine-mn», «ok-k», «bine-bn», «daca-dak-dk», «ce faci?-cf», «t-tz», «nu stiu-nusk», «mersi-ms», «nu ai pentru ce-npc», «ce mai faci-cmf», «tu-u» si ca acestea sunt multe alte exemple, este firesc sa nu mai poata face deosebirea intre forma corec