Corespondenta de la Cannes Almodovar spunea ca cel mai greu lucru, la ultimul lui film, "Volver" (care continua sa conduca in cursa, pana acum deloc stransa, a competitiei), a fost sa scrie sinopsisul! Insusi autorul recunoaste ca filmele lui sunt din ce in ce mai greu de povestit si de rezumat in cateva cuvinte. Corespondenta de la Cannes Almodovar spunea ca cel mai greu lucru, la ultimul lui film, "Volver" (care continua sa conduca in cursa, pana acum deloc stransa, a competitiei), a fost sa scrie sinopsisul! Insusi autorul recunoaste ca filmele lui sunt din ce in ce mai greu de povestit si de rezumat in cateva cuvinte.
E adevarat, asta e si problema de care se izbeste, zilnic, orice corespondent de la Babel-ul cinematografic care e Cannes-ul. Nu e mai putin adevarat ca, in cinema, subiectul in sine nu are nici o importanta: am citit sinopsisuri care te cocosau cu greutatea lor, iar filmele erau extrem de modeste; si invers, am vazut filme fascinante, cu sinopsisuri complet neatractive. Asa cum am constatat, de atatea ori, in cinema furtul unei biciclete, de pilda, poate fi mai cutremurator decat al doilea razboi mondial, iar o punga de plastic, batuta de vant pe un trotuar, poate fi mai impresionanta decat o nava spatiala care ataca Pamantul!
Prin toata aceasta introducere vreau sa spun ca nimeni nu s-ar fi asteptat, citind, bunaoara, sinopsisul la "Zidane" - un fotbalist filmat in timpul unui meci!, ei, si? - , sa rezulte un veritabil obiect de arta, achizitionat inclusiv de Muzeul de arta moderna din New York, si inclus in selectia oficiala a celui mai important festival de film al lumii...
MECIUL. Doi regizori debutanti, nascuti in anii â60, unul francez, altul scotian, au avut ideea, aparent simpla ca buna-ziua sa-l filmeze pe un mare fotbalist contemporan Zinedine Zidane in timpul unui meci (dintre Real Madrid si Villareal, pe stadi