- Din totalul traficului de voce, de 17,6 miliarde de minute, realizat in cursul anului trecut, mai mult de jumatate au fost initiate in retelele de telefonie fara fir
- 64% dintre utilizatorii de servicii de telefonie mobila utilizeaza cartele preplatite, iar durata medie a unui apel a crescut cu 6%
- O dinamica interesanta au cunoscut si serviciile de roaming, mesajele scrise si Internetul prin banda larga
Din totalul traficului de voce, de 17.6 miliarde de minute realizat in cursul anului trecut, jumatate au fost initiate in retelele mobile de telefonie. Mai mult, 64% dintre utilizatorii de servicii de telefonie mobila utilizeaza cartele preplatite, desi durata medie a unui apel a crescut cu 6% potrivit unui studiu realizat de ANRC.
In plus, 4,9 la suta din totalul traficului de voce a fost generat in retelele furnizorilor alternativi de servicii de telefonie fixa, iar 42 de procente reprezinta trafic de voce din reteaua fostului operator monopolist, Romtelecom, se arata in "Raportul privind sectorul de comunicatii electronice din Romania in anul 2005", dat publicitatii, ieri, de Autoritatea Nationala de Reglementare in Comunicatii (ANRC).
Vorbim mai mult, in medie cu 6%
Numarul si durata convorbirilor efectuate de utilizatorii de servicii de telefonie mobila cresc sustinut, fenomen ce se traduce, pentru principalii operatori, in afaceri cu multe zerouri in coada. De altfel, durata medie a unui apel a fost, in anul 2005, de 1,45 minute, in crestere cu aproape 6% fata de media inregistrata in anul anterior. Astfel, cei peste 13,3 milioane de utilizatori ai serviciilor de telefonie mobila au generat un trafic de peste 9,3 milioane de minute, cu aproximativ 44% mai mult decat in 2004. In acelasi timp, in raportul ANRC se arata ca 64% dintre utilizatorii de servicii de telefonie mobil